תמונה של ארון ואמבטיה בחדר האמבטיה

למה עדיף לשטוף ולא למרוח – שימוש בבידה לעומת שימוש בנייר טואלט

אחת הדילמות המעניינות שמעסיקות לא מעט רופאים, מומחים ובכלל אנשים מהשורה היא, כיצד נכון לשמור על היגיינת הגוף אחרי שאנחנו עושים את הצרכים שלנו בשירותים. מדובר בנושא מאוד משמעותי במקרים רבים, במיוחד כשמדובר באנשים מבוגרים, שכן זה יכול להשפיע עליהם מבחינה בריאותית בהיבטים שונים.

אפשר להגדיר את הדילמה בצורה פשוטה, האם נכון לשטוף את האזור או להשתמש בנייר טואלט, כפי שרובנו עושים היום. רוב החוקרים יסכימו היום, שמכל ההיבטים, עדיף לשטוף ולא להשתמש בנייר טואלט, לכן גם קיימת המלצה לעשות שטיפה קלה בכל פעם כשאנחנו מסיימים לעשות את הצרכים, זאת במידה ואין לנו בידה בשירותים, אז יהיה לנו הרבה יותר קל לשמור על היגיינה באזור הישבן.

שמירה על היגיינה בעזרת הבידה היא דבר כמעט מובן מאליו, אם אנחנו בוחנים כיצד מתקן זה עובד, לעומת האופן בו אנחנו משתמשים בנייר טואלט. צריך לומר, זה נכון לא רק לגבי מי שעושה את הצרכים, אלא כפי שנוכל לראות מיד, זה נכון גם לגבי הסביבה כולה, שמושפעת מכך באופן עקיף.

לפני שנסביר מדוע שמירה על היגיינה בעזרת הבידה היא ברמה הרבה יותר גבוהה מאשר בעזרת שימוש בנייר טואלט, חשוב להדגיש, שלשם כך, אנחנו צריכים להשתמש כמובן בבידן איכותי, בידה שיש בו מים נקיים, , ומן הסתם, אנחנו צריכים להשתמש בו בכל פעם כשאנחנו מסיימים לעשות את הצרכים שלנו באסלה.

מדוע עדיף בידה על נייר טואלט?

כפי שאנחנו יודעים, כשאנחנו משתמשים בבידן, אנחנו למעשה שוטפים את הישבן ואת כל האזור במים. אנחנו עושים את זה בלי מגע יד, כאשר המים נכנסים לכל מקום ודואגים לשטוף את כל האזור היטב.

לעומת זאת, במקרה של נייר טואלט, הרי שאנחנו צריכים לנקות את הישבן והאזור בעצמנו, להגיע לכל מקום, ולעשות את זה בצורה מדויקת כך שלא יישאר שום דבר באזור. במקרה של שימוש בנייר טואלט, אנחנו נמצאים בבעיה. ראשית, הניקוי מתבצע באמצעות היד, כך שתמיד קיים סיכוי שאנחנו נגע באזור המלוכלך, בלי שנשים לב או מחוסר ברירה, בשביל שנוכל לנקות את האזור. שנית, אנחנו לא תמיד יכולים להגיע לכל מקום, ואנחנו לא נהיה מודעים לכך שלא ניקינו את כולו. שלישית, הרבה פעמים במקום לנקות לגמרי, אנחנו משאירים באזור חומר מלוכלך. מיותר לציין שכל זה מאוד לא היגייני, ומאוד לא נעים.

כאמור, יש לשימוש בבידה יתרונות גם עבור הסביבה הקרובה והרחוקה שלנו. הסיבה היא שנייר טואלט נשטף בזרם אך הוא נשאר מפורר או שלם בבורות הביוב, וזה עלול ליצור זיהום במקום. דבר שיכול להשפיע על כל הסביבה ולא רק עלינו.

ההשפעה החיובית האקולוגית של הבידה
איזה סוג בידה יכול להתאים לכם?
Close עגלת הקניות שלי
Close רשימת המשאלות
Recently Viewed Close
Close

Close
Navigation
Categories