תמונה של חדר אמבטיה ושירותים

ההשפעה החיובית האקולוגית של הבידה

ההשפעה החיובית האקולוגית של הבידה

כאשר הומצא הבידה והותקן לראשונה בסוף המאה השביעית לערך בצרפת, איש לא חשב על כך שמדובר במתקן אשר שומר על הסביבה. התפיסה הרווחת אז ולאורך שנים הייתה, מדובר במתקן שיכול לאפשר לכל מי שמשתמש בו לשמור על היגיינה של הגוף, במיוחד במקרים בהם אין אפשרויות אחרות לעזור את הפתחים של הגוף אחרי שעושים את הצרכים השונים.

בתהליך שמזכיר לא מעט תהליכים אחרים שאנחנו עדים להם, אחרי שנים רבות בהם הבידה “נעלם” משירותים של בתי מגורים, מבנים ציבוריים ובתי אירוח, הרי שאנחנו יכולים לראות חזרה שלו, בין אם זה באירופה, בצפון אמריקה ואפילו אנחנו יכולים לראות לא מעט מבנים חדשים בישראל, שמתהדרים בבידה המותקן במקום מושב האסלה.

יתרונות הבידה הפכו אותו לפופולארי מאוד גם במאה ה-21, כאשר הדגש, כפי שציינו בתחילת המאמר, הוא על סביב כל מה שקשור להשפעה האקולוגית שלו, השפעה חיובית שבאה לידי ביטוי במספר מובנים, כפי שנוכל לראות. כלומר, אחרי שנים בהם אנשים ויתרו על הצורך להתקין בידה בבית או במקומות אחרים, בגלל אמצעים הרבה יותר פשוטים ונוחים, ובמקרים רבים גם זולים יותר, אזי שכיום ישנה הבנה, שמדובר במתקן הרבה יותר נכון לשימוש, בוודאי בכל מה שקשור להיבט הסביבתי ולכן משתלם להתקין אותו.

לפני שנסביר על יתרונות הבידה בהקשר זה, חשוב לציין שנכון להתקין מתקן כזה בכל מבנה, ולא רק במבנים שנבנו או עוצבו באופן ידידותי לסביבה, וגם לא רק במבנים שאמורים לשרת כמות גדולה של אנשים, למרות שאין ספק, שם יבואו לידי ביטוי היתרונות של הבידה בצורה אופטימלית.

מדוע בידה נחשב לאקולוגי

יש שתי סיבות עיקריות מדוע בידה נחשב למתקן אקולוגי, ושם באים גם היתרונות הגדולים שלו. ראשית, הוא חוסך לנו את הצורך להשתמש בנייר טואלט. כידוע, נייר שכזה איננו ידידותי לסביבה, שכן הוא מצטבר בבורות הביוב ויוצר זיהום. לכן, אנחנו צריכים לחפש דרכים ושיטות כיצד להתגבר על בעיה זו, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא באמצעות מתקן בידה.

סיבה שנייה היא, שמתקן בידה חוסך כמויות גדולות של מים. אומנם בבסיסו הוא עובד על מים, אך תהליך הזרימה שלהם ותהליך העבודה של הבידה הוא הרבה יותר חסכוני מאשר כשאנחנו מבקשים להשתמש במים באמבטיה, על מנת לנקות את כל האזור של הישבן.

היום אנחנו יכולים למצוא סוגים שונים של בידה, אשר פועלים באופן מאוד חסכוני ומאוד פשוט, חלקם פועלים ללא צריכת חשמל כלל, אחרים פועלים על פי שלט רחוק ועל פי אלמנטים אחרים שמאפשרים לחסוך בזמן העבודה הן את השימוש במים, הן את השימוש בחשמל. הנטייה היא לייצר מתקנים שהם גם יעילים וגם ידידותיים לסביבה.

בידן אלקטרוני או טורבו – הבחירה הנכונה לשירותים בבית
למה עדיף לשטוף ולא למרוח – שימוש בבידה לעומת שימוש בנייר טואלט
Close עגלת הקניות שלי
Close רשימת המשאלות
Recently Viewed Close
Close

Close
Navigation
Categories