תמונה של מגבות וסבון בחדר האמבטיה

צינור בידה או בידה: מה יותר טוב לנו?

לא מעט אנשים בוחרים להתקין בשנים האחרונות בידה בשירותים של הבית, הן מטעמי היגיינה והן מטעמי נוחות. מתקן זה אשר היה מוכר לשימוש כבר מהמאה השבע עשרה, חזר עם השנים להיות פופולארי מאוד, בזכות העובדה שעם השנים גם נעשו בו שיפורים רבים וגם אפשר למצוא בו הרבה תועלת מבחינות שונות, אישיות וסביבתיות.

מי שמעוניין להתקין בידה בבית, יכול ליהנות, כאמור, ממבחר  עשיר של מוצרים אשר יכולים לשרת אותו בהתאם לצרכיו, ליכולותיו הכלכליות ולתנאי השטח שעומדים לרשותו. מאחר ומדובר במתקן שלא תופס מקום, הרי לא צריך להתחשב בגודל שלו אלה להתרכז באיכותו והפונקציונליות שלו, ועל מנת ליהנות מאיכות חיים גבוהה, הרי שאנחנו צריכים להחליט באיזה סוג של בידן אנחנו מעוניינים להשתמש.

שתי האופציות העיקריות שעומדות לרשותנו, הן צינור בידה בצד אחד של הסקאלה, ומושב בידה בצד השני של הסקאלה. בחלק הבא של המאמר נשווה ביניהם, על מנת שיהיה לכם נוח ופשוט להחליט, איזה מבין המתקנים עדיף עבורכם, ומה יכול להתאים יותר לצרכים שלכם.

לפני שנתחיל בהשוואה, חשוב לומר, כשאנחנו רוצים להתקין בידה, מכל סוג שהוא, מוטב שנבחן את כל הפרמטרים שיכולים להשפיע על תהליך הבחירה, זאת על מנת שנוכל להתקין את המוצר הטוב ביותר עבורנו, ולא נצטרך לבצע שינויים והתאמות בשלבים מאוחרים יותר, דבר שיכול לגרום לאי נוחות ולעלויות כלכליות נוספות.

מה זה צינור בידה?

הרעיון של מוצר זה הוא מאוד פשוט, בדומה למתקן צינור מים סטנדרטי שמותקן בכל חדר אמבטיה, כך יש צינור עם ראש ברז אשר מתאים במיוחד לצורך ניקוי אזורים מסוימים בגוף, בדיוק כמו שעושה בידן. מדובר על מתקן פשוט יחסית, ללא פונקציות ייחודיות.

בדרך כלל נהוג להתקין צינור בידה, במקומות בהם אין מספיק שטח להתקנת מושב או במקרים בהם אין את היכולות הכלכליות לשם רכישה והתקנת בידה איכותי יותר, אז בוחרים באופציה זו. כך למשל נהוג לעשות בבתי הארחה, בבתי אבות, בתי חולים ובמקומות דומים.

מה זה מושב בידה?

מושב בידן במובן הקלאסי שלו, מזכיר במראה שלו מושב אסלה, הוא מאפשר לנו לשבת בצורה נוחה ולנקות את כל החלק האחורי של הגוף שלנו באופן אופטימאלי. היום אנחנו כבר יכולים ליהנות, ממושב בידה מתקדם יותר מאשר היה נהוג להשתמש בעבר, למשל, בידה אלקטרוני אשר עובד על שלט רחוק או כפתורים ייחודים, כאלה שמאפשרים לנו לווסת את עוצמת זרימת המים, הטמפרטורה שלהם ועוד.

מושב בידה ובפרט בידה אלקטרוני, הוא הרבה יותר מתקדם מכל סוג של מתקן אחר, בוודאי הרבה יותר מאשר צינור בידה, לכן גם יותר אנשים בוחרים להתקין אותו ולהשתמש בו, בין אם במבני מגורים, מבני עסקים ובכל מבנה חדש אחר אשר מותקן בתקופה זו.

שלושה יתרונות של ברזים אלקטרוניים
Close עגלת הקניות שלי
Close רשימת המשאלות
Recently Viewed Close
Close

Close
Navigation
Categories