תמונה של ארון ואמבטיה בחדר האמבטיה

השוואה בין סוגי בידה שונים

על סוגי בידה שונים

אם נשאל אנשים אילו אופציות עומדות לרשותם אם הם רוצים לנקות את הישבן שלהם, אחרי שהם מסיימים לעשות את הצרכים בשירותים, אזי שמרביתם יענו שהאופציות הן נייר טואלט או שימוש במתקן בידה, כפי שנהוג בלא מעט מדינות בעולם.

אך האמת היא, שאנחנו יכולים למצוא שלוש אפשרויות שונות של מתקנים בהם ניתן להשתמש בשביל לבצע שטיפה אינטימית. מתקן בידה רגיל, צינור התזה ומתקן בידן, מושב אסלה שכולל בידה וכך אנחנו יכולים לשטוף את הישבן שלנו מיד כשאנחנו מסיימים לעשות את הצרכים, מבלי שנידרש לקום ממנו.

במאמר זה אנחנו נסקור את שלושת המתקנים ונשווה ביניהם, על מנת שתוכלו להחליט איזה מהם הכי מתאים עבורכם. לפני כן נציג בקצרה את המאפיינים של כל אחד מהם, זאת על מנת שהשוואה ביניהם תהיה ברורה יותר.

מאפיינים כלליים של שלושת המתקנים

מתקן בידה נפרד – מדובר במתקן הקלאסי שאנחנו מכירים מבתי מלון וכן ממבנים אחרים, מדובר על מתקן נפרד לאסלה, אליו אנחנו עוברים לשבת אחרי שאנחנו מסיימים לעשות את הצרכים שלנו, כך אנחנו יכולים לנגב את הישבן שלנו.

צינור התזה – מדובר על צינור שמותקן בשירותים, בדרך כלל בתוך האמבטיה עצמה. ברגע שאנחנו מסיימים לעשות את הצרכים שלנו, אז אנחנו נכנסים ושוטפים את הישבן בעזרת הצינור.

מתקן בידן – מדובר במושב אסלה משוכלל בעל פונקציונליות של בידה, כאשר כל מה שצריך לעשות ברגע שאנחנו מסיימים לעשות את הצרכים שלנו זה ללחוץ על כפתור והמתקן יוציא מים אשר ישטוף את הישבן. בסיום תהליך השטיפה, אנחנו יכולים ללחוץ על כפתור ולייבש את הישבן. הכל בצורה פשוטה ונוחה.

השוואה בין שלושת המתקנים

כעת נבצע השוואה בין מתקן בידה, צינור התזה ומתקן בידה על פי פרמטרים שונים. הפרמטרים נקבעו על פי מידת החשיבות שלהם ומן הסתם, על פי אופי השימוש במתקנים. כל אחד מהם הכרחי בשביל שנוכל להשתמש בכל אחד מהמתקנים הנ”ל.

האם המתקן דורש מאיתנו לפנות מקום מיוחד בשירותים:

כאשר מדובר על מתקן בידה נפרד, אז כן. אנחנו צריכים להתקין אותו בנפרד מהאסלה, ולכן אנחנו צריכים בשבילו מקום מיוחד. זה אומר שעלינו לתכנן את השירותים בצורה נכונה כשאנחנו בונים את המבנה, ואם אנחנו רוצים לשלב בהמשך מתקן כזה, הרי שעלינו לשפץ את המקום ולשנות אותו. עם כל המשמעויות הכלכליות והאחרות שיש לדבר.

במקרה של מתקן בידן או צינור התזה, הרי שאין צורך בכך, מדובר על מתקנים שלא תופסים שטח בנפרד.

לגבי מתקן בידן, מאחר והוא מונח על גבי מושב האסלה, אזי שלהבדיל מצינור התזה, ובוודאי להבדיל ממושב בידה מופרד, הרי שניתן להתקין אותו גם בבית וגם בבית העסק, מבלי שנצטרך לעשות שינויים משמעותיים במקום או לבצע השקעה כספית גבוהה.

האם המתקן דורש התקנה מסובכת?

שוב, במקרה של מתקן בידה מופרד התשובה היא כן, זה דורש התקנה מסובכת מה שמחייב אותנו גם להעסיק איש מקצוע לשם כך. במקרה של בידן או צינור התשובה היא לא, מדובר על התקנה מאוד פשוטה, במקרה של בידן אפילו אין צורך להזמין איש מקצוע לשם כך.

האם הוא עמיד לאורך זמן?

במקרה של צינור התזה התשובה היא לא. הצינור יכול להיסתם, להיקרע, להיהרס בצורות שונות. לעומת זאת מתקני בידן ובידה מופרד, הם עמידים לאורך שנים רבות ואין חשש שיקרה להם משהו.

האם הוא מצריך שימוש בידיים לביצוע פעולת הניקוי?

במקרה של צינור התזה התשובה היא כן. אנחנו צריכים להשתמש ביד שלנו בשביל לאחוז בצינור. זה הרבה פחות נוח, עבור אנשים מסוימים זה יכול להיות בעייתי, בין אם הם מוגבלים בתנועה או חלשים פיזית.

לעומת זאת, במתקן בידן או בידה מופרד, אין צורך להיעזר ביד בכלל. במתקן בידן, כאמור, לחיצת כפתור מספיקה, גם מתקן בידה מופרד לא דורש מאיתנו להיעזר ביד.

האם אנחנו צריכים לקום בשביל להשתמש במתקן?

במקרים של בידה מופרד, התשובה היא כן. כמו שציינו קודם לכן, מדובר על מתקן שנמצא בנפרד מהאסלה, ולכן כשמסיימים לעשות את הצרכים, הרי שצריך לקום ורק אז אפשר להשתמש במתקן.

כאשר מדובר על ברז התזה אין צורך לקום אז עדיין יש צורך לנגב

במקרה של בידן מופרד, אין צורך לקום. המתקן מותקן על גבי מושב האסלה ובלחיצת כפתור אנחנו גם מבצעים את השטיפה וגם את הייבוש. שוב, זה יתרון עצום עבור אנשים עם מוגבלויות, אנשים מבוגרים, אנשים שמתמודדים עם חולשה פיזית. במקום לקום, הם יכולים להמשיך לשבת עד שהשטיפה והייבוש מגיעים לסיומם.

האם המתקן הוא פונקציונאלי, כלומר האם הוא כולל אפשרות ייבוש, אפשרות שליטה על הטמפרטורה של המים?

במקרה של צינור התזה אין אפשרות לשלוט על טמפרטורת המים ואין אפשרות של ייבוש לאחר שטיפה.

לעומת זאת, במקרה של מתקן בידן או בידה מופרד, הרי שמדובר על מתקנים פונקציונאליים, מאפשרים שליטה על הטמפרטורה של המים, מאפשרים לייבש את הישבן אחרי תהליך השטיפה, וכן אפשר למצוא אפילו אפשרות להגבהה במקרה ויש צורך (למשל עבור אנשים עם מוגבלויות).

האם המתקן בטוח לשימוש?

בעקרון שלושתם בטוחים לשימוש, אך מאחר וצינור התזה מחייב אותנו לעמוד כאשר אנחנו משתמשים בו, אזי שאנשים מבוגרים, אנשים עם חולשה פיזית, חייבים להיאחז במשהו בשביל לעמוד יציב ולא ליפול. תמיד קיימת סכנה להחלקה.

לעומת זאת, במתקני בידן או בידה מופרד, אנחנו יושבים ולכן מדובר במתקנים הרבה יותר בטוחים ובוודאי גם הרבה יותר נוחים.

לסיכום, אנחנו יכולים לראות שמתקן בידן הוא המתקן היחידי שעונה על כל הצרכים שלנו בכל הפרמטרים. לכן מדובר במתקן אידיאלי, אשר מומלץ לרכוש ולהתקין אותו. הוא יכול לשפר ולשדרג את איכות חיינו.

למפרט מלא ולרכישה עכשיו לחצו כאן ====>

ניגוב או שטיפה מה טוב יותר ?
בידה- חיסכון נייר – כך אנחנו יכולים לחסוך בנייר בצורה אפקטיבית
Close עגלת הקניות שלי
Close רשימת המשאלות
Recently Viewed Close
Close

Close
Navigation
Categories